? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, January 7, 2009

BN tekankan konsep mesra rakyat

KUALA TERENGGANU 6 Jan. - Barisan Nasional (BN) akan menekankan konsep mesra rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu yang bermula hari ini hingga 17 Januari ini.
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan konsep berkenaan bersesuaian dengan keutamaan parti tersebut yang menjadikan rakyat sebagai kumpulan sasar dalam setiap program pembangunan di negara ini.
''Jadi, rakyatlah yang kita akan utamakan dalam semua kegiatan serta projek yang kita laksanakan," katanya.
Beliau bercakap pada sidang akhbar selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya berkenaan yang diadakan di Stadium Negeri, di sini.
Sebelum itu, Najib bersama-sama lebih 10,000 penyokong BN berarak mengiringi calon parti itu, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh ke pusat penamaan.
Dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan berikutan kematian Allahyarham Datuk Razali Ismail pada 28 November lalu, Wan Ahmad Farid akan berhadapan dengan calon Pas yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Wakaf Mempelam, Mohd. Abdul Wahid Endut dan calon Bebas, Azharudin Mamat.
Najib berkata, walaupun ia akan dijadikan kayu ukur prestasi parti, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, beliau sendiri serta Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said tetapi bagi beliau, pilihan raya kecil itu sebenarnya untuk rakyat.
''Kita mesti tekankan bahawa mereka ini memilih orang yang bakal menjadi Ahli Parlimen yang terbaik untuk mereka. Inilah yang menjadi perhitungan utama kepada setiap pengundi di Kuala Terengganu," ujarnya.
Sehubungan itu tegas beliau, rakyat perlu mengundi berdasarkan perkara pokok iaitu calon mana yang mereka mahu menjadi wakil rakyat pilihan mereka dan tidak mengaitkannya dengan soal lain yang tidak relevan.
Menurut Najib, sekarang bukan masanya untuk rakyat mengalih sokongan kepada pembangkang kerana wakil rakyat BN telah terbukti kemampuannya untuk membela nasib mereka.
Pada sidang akhbar itu juga, Najib menolak dakwaan pembangkang bahawa peruntukan yang diumumkan oleh kerajaan kepada Terengganu baru-baru ini mempunyai kaitan dengan pilihan raya kecil yang bakal diadakan.
''Sebagai kerajaan yang memerintah, BN mempunyai tanggungjawab untuk menyelesaikan masalah yang dibangkitkan rakyat. Ada beberapa keperluan yang perlu dilakukan oleh kita sebagai kerajaan. Kita mengambil tanggungjawab atas keperluan rakyat dan tentu sekali bila ada pilihan raya kecil, perkara ini dikemukakan kepada kita untuk diselesaikan," katanya.
Najib berkata, BN akan memberi tumpuan kepada isu tempatan dalam kempennya selepas ini, di samping bersedia menjawab semua isu nasional yang dibangkitkan oleh pembangkang.
Mengenai peluang BN untuk menang, beliau berkata, penguasaan Pas di tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Kuala Terengganu bukan ukuran sebenar kekuatan parti itu kerana dalam pemilihan Ahli Parlimen, pengundi mempunyai pertimbangan lain dalam memilih calon yang mereka mahu.
''Selain itu sejak pilihan raya umum lepas sokongan terhadap UMNO tidak berubah, jadi berdasarkan keadaan itu dan jika dalam tempoh masa sembilan bulan ini tidak ada perubahan dari segi pemikiran rakyat, maka tahap sokongan kepada BN akan berkekalan dan mungkin bertambah," katanya.
Ditanya mengenai sokongan daripada pengundi bukan Melayu, Timbalan Perdana Menteri berkata, walaupun tumpuan akan lebih diberikan kepada pengundi Melayu yang meliputi 88 peratus namun BN juga akan bertemu dengan pengundi Cina dan India untuk menjelaskan polisi kerajaan yang mencakupi semua kaum.
Najib juga menjelaskan, semua pemimpin UMNO yang akan bertanding dalam pemilihan Mac ini diberi tugasan di kawasan tertentu, oleh itu mereka tidak datang ke Kuala Terengganu secara rambang sebaliknya melaksanakan tugas yang ditetapkan

0 comments: