? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, June 22, 2009

AKHIRNYA BERJAYA JUGA DAP-PKR MENGAGALKAN USAHA PEMBENTUKAN KERAJAAN PERPADUAN








Oleh Arshad Khan/ Utusan Malaysia


KUALA LUMPUR 23 Jun - Pakatan pembangkang yang bermesyuarat di sini hari ini memutuskan untuk menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan.
Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan penubuhan kerajaan itu sebagai fitnah dan tohmahan jahat UMNO.




Berjaya juga untuk DAP dan PKR menggagalkan usaha untuk mewujudkan Kerajaan Perpaduan antara UMNO dan PAS.Memang sudah jelas dan nyata PKR dan DAP akan berusaha untuk menolak sekeras-kerasnya usaha ini kerana jika ianya berlaku PKR dan DAP akan berputih mata.Dan ianya juga direstui oleh Tuan Guru Nik Abd Aziz sejak dari awal-awal lagi beliau tidak bersetuju mengenai kerajaan peprpaduan ini.Bagi beliau lebih baik bekerjasama dengan parti dari kaum lain daripada UMNO yang kesemua ahlinya ialah orang melayu.Kepada Tuan Guru Hj Hadi dan Ustaz Nasharuddin usahlah berputus asa.Tunjukanlah kepada rakyat yang anda berdua bukan boneka kepada DAP dan Anwar Ibrahim.Usaha untuk menyatupadukan orang melayu ini memang agak lambat dan mempunyai banyak cabaran oleh itu jangan kecewa dengan keputusan yang dibuat oleh pakatan rakyat ini.Teruskan lagi usaha ini sampai berjaya kerana UMNO sentiasa membuka pintu untuk PAS bekerjasama untuk mewujudkan Kerajaan Perpaduan.






8 comments:

tempursakti said...

salam...akhirnya teMbelang pecah juga...sandiwara tetap sandiwara,dah terjangka pun bahawa kerajaan perpaduan yang dijaja tu sekadar nak ambik angin nak tengok apa UMNO nak kata...bila UMNO positif maka akan adalah tarik tali dan usaha nak gagalkan idea tersebut...PO LI TIK.....apa pun sebagai melayu/Islam kita amat kesal atas sikap yang sebegini...cara TG HJ.HADI yang tau bagi Idea tapi takut untuk menterjemahkan idea itu amat dikesali...nampak sangat PENGECUT dan BACUL...PKR/DAP lebih penting bagi PAS daripada UMNO yang kebanyakannya melayu/Islam...6-6= ? ? ?.

ALAM said...
This comment has been removed by the author.
ALAM said...

Di sini saya ingin mengulas tentang kenyataan media Brother Anuar Bin Ibrahim (BABI)

Kenyataan 1.
Tahniah dan Syabas BABI dan LKS kerana berjaya menyakinkan Hj. Hadi (orang islam yang mengkafirkan sesama islam) bahawa mereka akan membentuk kerajaan pada pilihanraya akan datang. BABI amat yakin sekali mereka akan dapat membentuk kerajaan akan datang dan mereka telah menyakinkan hadi sehingga terpengaruh. Saya amat optimis pilihanraya akan datang pakatan ini akan merana.

Kenyataan 2.
Mengenai bahawa Kerajaan Perpaduan adalah satu tohmahan jahat. Disini jelas sekali bahawa Hadi adalah seorang yang jahat sehingga mencetuskan idea kerajaan perpaduan. Di sini juga jelas menunjukkan bahawa hadi adalah seorang yang selalu membuat fitnah sehingga menggugat Pakatan Rakyat. Celaka sungguh BABI ini sehingga menikam belakang hadi dengan kenyataan sedemikian. Bacul sungguh pengasas kerajaan perpaduan kerana membiar BABI ini menghina dia. Apa guna jadi ahli pas sehingga BABI sanggup menghina pemimpin mereka.

Kenyataan 3.
Kenyataan ini, sungguh pelik kerana medan untuk berbincang adalah parlimen. Gunalah parlimen untuk berbincang masalah ini. tentu kerajaan bersedia berbincang. kecuali kes Perak. Kes Perak adalah tertakuk kepada KDYMM Tuanku Sultan Perak. Janganlah menghina Baginda. Keputusan yang Baginda buat tidak membubarkan DUN. Patuh dan Taat setialah kepada Baginda. Janganlah ikut telunjuk Bangsa yang diangkut oleh Penjajah seperti LKS.

Senjaliza said...

Saya agak hairan kerana DSAI sering menggunakan perkataan "tomahan dan fitnah jahat UMNO" sedankan isu kerajaan perpaduan dimulakan oleh PAS setelah TGHH menyedari bahawa Islam dan Melayu sebenarnya terancam. "tomahan dan fitnah jahat UMNO" sudah sininim dgn Anwar. Ke Liwat-"tomahan dan fitnah jahat UMNO". Kerajaan Perak-"tomahan dan fitnah jahat UMNO". Anwat jumpa pemimpin Yahudi-"tomahan dan fitnah jahat UMNO". Kalah di bantang Ai- "tomahan dan fitnah jahat UMNO" Sukar dipercayainya.

lagenda said...

Terima Kasih kepada tempursakti,alam,senjaliza atas komen ini.Memang kalau dilihat semua pemimpin PAS adalah boneka kepada Anwar dan DAP.Jika tidaka mengapa hj hadi sangup menipu sebegitu dengan meyatakan isu kerajaan perpaduan ini adalah mainan politik UMNO .Tidakah beliau yang memberi idea tentang kerajaan perpaduan ini alih-alih kata UMNO pula yang cuba untuk mengucar-kacirkan pakatan mereka.Memang dasar jenis lidah bercabang betoi la kan.Tapi apa nak di hairankan dan saya sudah nampak yang Kerajaan Perpaduan ini tidak akan menjadi kenyataan dari awal lagi, kerana Anwar Brahim dan LKS lebih bijak untuk menggagalkan usaha ini dengan memberi tekanan demi tekanan.Anwar Brahim juga adalah pembohong yang paling bijak pelakon yang handal oleh itu beliau cuba mengalihkan segala-galanya kepada UMNO jika ada sesuatu isu untuk memberikan rakyat percaya dan terus menolak UMNO.

DukeOfUMNO said...

Salam Bro...

Bro dijemput ke majlis Gathering Bloggers Utara pada 4hb Julai ini...detailnya ada di Blog saya...TQ...sudi2kan lah kiranya hadir...

Pak Pelandok said...

Jika perjuangan demi kuasa dan nafsu amarah.......memang begitulah jadinya....

Tak kira ulama ke....Tok Guru ke.....jika dah bermain dalam najis politik.........tak bergelumang pun......sedikit sebanyak terpalit dan berbau juga.......kan....kan....

lagenda said...

Salam...

Terima kasih Duke atas jemputan tu insyaallah jika berkesempatan saya akan hadir.Betoi kata Pak Pelandok hakikatnya memang macam tu la tak kira siapapun dia jika sudah bermain dengan arena politik memang sedikit sebanyak akan terpalit juga