? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, June 19, 2009

AKHIRNYA NIK AZIZ MENGALAH JUGA.............

Nik Aziz cuba akhiri kemelut

Oleh WAN ZULKIFLI WAN YAACOBpengarang@utusan.com.my
KOTA BHARU 18 Jun - Selepas beberapa kali mengeluarkan kenyataan keras menyanggah cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akhirnya bersetuju mengatur pertemuan dengan dua pemimpin parti itu yang mencetuskan dan menyokong idea tersebut.
Beliau berkata, penyelesaian isu itu tidak memerlukan muktamar khas diadakan, sebaliknya Menteri Besar Kelantan itu telah meminta untuk berbincang dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, timbalannya, Nasharudin Mat Isa dan beberapa pemimpin lain.
''Ini perjumpaan ukhuwah, secara persahabatan, akan jemput presiden dan timbalan, juga beberapa orang lain yang saya sendiri diberi kuasa untuk memilih,'' katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan Pas Kelantan di sini hari ini.
Beliau berkata, perjumpaan itu akan diadakan sama ada ada di Kelantan atau di Kuala Lumpur dalam masa terdekat ini.
Semalam Nik Abdul Aziz membidas Nasharudin dan memintanya melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok dan menyertai UMNO jika benar pemimpin itu mahu menjayakan cadangan yang dicetuskan oleh Abdul Hadi.
Beliau dilaporkan menyifatkan tindak-tanduk Nasharudin seperti membuat sampah di dalam parti dan sekali gus menimbulkan kecelaruan di kalangan ahli.
Nik Abdul Aziz berkata demikian sebagai reaksi terhadap kenyataan Nasharudin kelmarin bahawa Pas menerima dengan hati terbuka keyakinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai keikhlasan parti itu berhubung cadangan pembentukan kerajaan perpaduan.
Beliau turut ditanya sama ada isu itu mungkin boleh dibincangkan dalam muktamar khas seperti yang dicadangkan oleh Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib.
''Muktamar khas ini besar sangat, jadi saya atas nama Mursyidul Am dah minta jumpa beberapa orang dalam Pusat bagi menyelesaikan kemelut ini,'' katanya.
Mengenai reaksi Nasharudin, beliau berkata, Timbalan Presiden Pas itu sehingga kini tidak menghubunginya untuk memberikan sebarang penjelasan.
Menteri Besar Kelantan itu bagaimanapun membetulkan laporan media hari ini bahawa beliau tidak meminta pemimpin itu melepaskan jawatan Timbalan Presiden Pas seperti yang ditafsirkan oleh wartawan.
''Saya minta dia letak jawatan Ahli Parlimen Bachok, saya tiada hak minta dia letak jawatan Timbalan Presiden. Parlimen Bachok dalam negeri saya jaga," katanya.
Beliau juga menegaskan pendiriannya bahawa kerajaan perpaduan sudah tidak perlu kerana pakatan pembangkang telah mencerminkan dan memberi makna bagi kerajaan perpaduan.
''Apa pasal kita nak cari yang lain sedangkan hari ini sudah ada perpaduan. Kelebihan pakatan pembangkang hari ini kerana telah meredakan Islamophobia dan ia tidak akan wujud kalau kami memerintah.
''Penyakit Islamophobia yang disebarkan oleh Eropah dapat diredakan di Malaysia melalui pakatan hari ini, orang Cina, orang India tidak takutkan Islam lagi. Ini kelebihan yang saya rasai.
''UMNO tidak boleh buat kerana ia sendiri pun Islamophobia, tak mahu Islam dan melawan Pas," ujarnya.


Alhamdulilah akhirnya Datuk Nik Aziz terbuka juga hati mahu berjumpa dan berbincang tentang kerajaan perpaduan ini.Perkembangan yang amat baik dan diharap perjumpaan dengan Hj Hadi dan Ustaz Nasa berjalan dalam keadaan baik tanpa emosi yang boleh menggagalkan usaha untuk menyatupadukan orang melayu dan islam di negara kita.Syabas dan tahniah tok guru macam nilah baru orang akan lebih menghormati Tok guru kerana boleh juga dibawa berbincang .Ingat Tok Guru PAS DAP boleh bersatu tak kan UMNO PAS tak boleh .Banyak beza jika dilihat antara DAP dan PAS kerana mempunyai ideologi berbeza bergabung hanya atas dasar politik sahaja dan hanya untuk menumbangkan kerajaan BN.Tetapi jika PAS bekerjasama dengan UMNO bannyak manfaat yang kedua-dua pihak akan dapat selain orang melayu bertambah kuat syiar islam dinegara kita akan terus terbela.Apapun semua rakyat mahukan usaha ini benar-benar berjaya.Kepada Tok Guru Nik Aziz terimalah usaha untuk mewujudkan Kerajaan Perpaduan ini jangan banyak sangat alasan yang boleh menggagalkan usaha ini.INGAT ISLAM ITU BERSAUDARA................

2 comments:

tempursakti said...

itulah nik ajis.....ulamak PAS yang banyak retorik...kadang-kadang baling batu sembunyi tangan...kadang-kadang telunjuk lurus kelingking pula berkait......ada orang suruh keras dia keras bila orang suruh lembek dia pun jadi lembek lah......sendiri fahamlah...dah lamaaaaaaaa dahhhhhhh aaihhh...........

lagenda said...

Ya la tu tapi diharap kali ni dia betoi nak bincang dan harap ada keputusan positif la tentang ni........