? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, June 13, 2009

ANWAR DAN DOKUMEN KE MAHKAMAH



Permohonan Anwar dapatkan dokumen didengar 22 Jun


KUALA LUMPUR 12 Jun - Permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya dibekalkan dengan dokumen dan barangan berkaitan kes liwat bekas pembantunya sebelum perbicaraan bermula, akan didengar oleh Mahkamah Tinggi di sini pada 22 Jun ini.
Menurut peguam Sankaran Nair yang mewakili Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu, permohonan tersebut akan didengar di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah.
Pada Rabu lalu, Anwar memfailkan permohonan bagi mendapatkan perintah mahkamah supaya pendakwa raya membekalkan semua dokumen dan barangan berkaitan kes liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 24, yang dihadapinya.
Perbicaraan kes liwat tersebut akan didengar oleh Hakim Mohamad Zabidin mulai 1 hingga 24 Julai ini.
Dalam permohonan itu, Anwar memohon pendakwa raya membekalkan keseluruhan kandungan pita rakaman litar tertutup (CCTV) di Kondominium Desa Damansara dan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) yang diambil daripada mangsa serta beberapa barang di kondominium tersebut sebelum perbicaraan berlangsung.
Beliau juga memohon dibekalkan nota-nota ahli kimia, kenyataan-kenyataan saksi, senarai saksi yang akan dipanggil dan nota semua doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) serta Hospital Pusrawi yang memeriksa mangsa.
Ia dikemukakan dengan alasan beliau melalui peguam caranya telah membuat beberapa permohonan bertulis tetapi tiada jawapan positif, mencukupi dan memuaskan daripada pendakwa raya selaku responden.
Menurutnya lagi, dokumen-dokumen dan barangan tersebut adalah relevan dan mustahak bagi beliau menyediakan pembelaan dan sekiranya tidak dibekalkan, ia akan menyebabkan prejudis dalam kes beliau.
Di samping itu, beliau perlu mendapatkan pakarnya sendiri untuk memeriksa sampel-sampel DNA dan rakaman CCTV, menyediakan notis alibi yang sewajarnya dan sekiranya dokumen serta barangan tersebut tidak dibekalkan, ia akan melengahkan perbicaraan kes itu.
Sekiranya pendakwa raya gagal mematuhi perintah supaya dokumen dan barangan itu dibekalkan, Anwar memohon beliau dibebaskan serta-merta daripada tuduhan liwat tersebut.
Di samping itu, beliau memohon supaya sebarang prosiding di Mahkamah Tinggi di sini ditangguhkan sementara menunggu permohonan mendapatkan dokumen tersebut selesai dan perintah-perintah berkenaan dipatuhi pendakwa raya.
Anwar, 62, didakwa meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 24, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun lalu.

Di petik dari Utusan Malaysia


Buat la apapun wahai Anwar orang semua dah tau hang ni pelakon yang cukup pandai.Lakonan hang memang cukup menjadi sehingga berjaya memperdayakan semua orang.Tak kira dari kalangan orang kenamaan,golongan ulama,rakyat biasa semuanya terpedaya dengan pidato hang.

1 comments:

mohad said...

begitu citernya...