? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, June 25, 2009

HAJI HADI ,NASHARUDIN,DITOLAK DI MANEK URAI


Kempen Hadi di Manek Urai belum ada dalam jadual

KOTA BHARU 24 Jun - Ketiadaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Nasharudin Mat Isa yang dikaitkan dengan idea kerajaan perpaduan untuk berkempen pada Pilihan Raya Kecil Manek Urai 14 Julai ini menimbulkan tanda tanya.
Kedua-duanya bukan sahaja tidak muncul malah tidak ada sebarang poster mereka digantung di sekitar kawasan berkenaan.
Pada masa yang sama, timbul cakap-cakap mengatakan mereka tidak dibenarkan berkempen kerana bimbang akan menjejaskan undi Pas.
Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun menjelaskan, ia sebahagian daripada strategi kempen parti itu pada pilihan raya kecil kawasan berkenaan.
"Perancangan agar poster kedua-duanya tidak dinaikkan, tidak ada kena mengena dengan isu kerajaan perpaduan baru-baru ini. Ia semata-mata strategi pilihan raya.
"Sehingga kini tidak ada dalam jadual kami untuk mereka turun berkempen. Tidak ada sebarang arahan dan permintaan dari sesiapa," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Sebelum ini, Abdul Hadi mencadangkan supaya sebuah kerajaan perpaduan ditubuhkan bagi mengatasi kemelut politik yang berpanjangan selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 dan ia mendapat sokongan padu daripada Nasharudin.
Cadangan tersebut mendapat tentangan hebat Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Menteri Besar Kelantan sehingga timbul kemelut dalam parti sekali gus menggugat pakatan pembangkang.
Bagaimanapun selepas perjumpaan khas di antara kepimpinan tertinggi Pas Isnin lalu, Nik Abdul Aziz memohon maaf serta menarik balik semua kenyataan yang dilemparkan kepada Nasharudin termasuk meminta beliau meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok.
Ekoran itu, pemimpin pakatan pembangkang telah mengadakan mesyuarat khas dan memutuskan sebulat suara menolak cadangan kerajaan perpaduan sambil menyifatkan ia fitnah dan tohmahan jahat UMNO walaupun idea itu dicetuskan oleh Abdul Hadi sendiri.
Abdul Fatah berkata, Pas telah mendapat semangat baru dan akan memberikan tumpuan sepenuhnya kepada Pilihan Raya Kecil Manek Urai selepas isu kerajaan perpaduan dapat diselesaikan.
"Dengan pembatalan kerajaan perpaduan, saya yakin pengundi di Manek Urai semakin bersemangat untuk mengundi Pas kerana tumpuan dan fokus mereka semakin jelas.
"Para pekerja parti juga semakin berkobar-kobar untuk bekerja memenangkan Pas," katanya.




Memang sudah dijangka bahawa kedua-dua tokoh PAS yang mencadangkan kerajaan perpaduan ini akan ditolak di Manek Urai .PAS takut jika mereka berdua turun berkempen di Manek Urai maka mereka akan kehilangan undi yang banyak dan tidak mustahil mereka akan tewas pada PR ini.Untuk itu bagi menyakinkan kembali penyokong-penyokong PAS kepada beliau maka Tuan Presiden ini membuat pusingan U dengan menyatakan UMNO yang terhegeh-hegeh ingin mewujudkan Kerajaan Perpaduan.Apa ni Tuan Guru sampai macam tu sekali ye tuduhannya memang lidah bercabang juga ye.Bila beliau sudah gagal untuk menyakinkan Pakatan Rakyat untuk menerima Kerajaan Perpaduan beliau telah menuduh UMNO dengan bermacam-macam cara.Kegagalan Hj.Hadi Awang,Presiden PAS dan juga Timbalan Presiden PAS untuk mewujudkan kerajaan perpaduan adalah tragedi malang kepada perpaduan umat melayu yang kini dahagakan satu komitmen kepimpinan parti politik melayu.Sejak dari perancangan Presiden PAS dalam muktamar pas yang lalu, sudah dijangka akan menghadapi tentangan dari PKR,DAP. Sejak dari penubuhan parti PAS di era tahun 40an,kepimpinan PAS tidak mempunyai stand atau prinsip perjuangan.prinsip mereka berubah ikut angin,bagaikan lalang,mereka buat cadangan,mereka batal dan mereka kata fitnah.suluh dulu muka tu,elok dak mereka-mereka ini.besar dengan serban sahaja.Itulah bila nakhoda berkepala lima,masing-masing nak jilat merata,lepas tu badan pun dan jadi miang merata.mana tak miang,satu kepala dah nyanyok,satu kepala takut dengan cadangannya sendiri,satu kepala depan belakang pun boleh tibai,satu kepala lagi kira nak jaga kepala babi aja dan satu kepala lagi pompuan tukang angguk.Macamana nak jaga melayu kalau lah macam ni.mampuiiiiiiiiih la.Bangsa melayu kita nak pergi mana, tolong habaq mai......... tolang sedarlah hai orang-orang melayu dalam PAS,buka mata.minda buka segala-galanya................. apa pun Insyaalah BN akan menang di Manek Urai...................

1 comments:

Ekeng A/L Etong said...

Hari ini hari engkau PAS....!