? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, June 13, 2009

KEPALA PENENTANG KERAJAAN PERPADUAN




HADI MALUKAN PEMBANGKANG



Oleh HERMAN HAMIDherman@utusan.com.my



KUALA LUMPUR 12 Jun - Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menyelar Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menyifatkan Presiden Pas itu sebagai memalukan pakatan pembangkang berikutan cadangan untuk menubuhkan kerajaan perpaduan bersama UMNO.
Sehubungan itu, Karpal meminta Abdul Hadi memohon maaf kepada bukan sahaja DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai rakan dalam pakatan pembangkang tetapi juga kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Kata pemimpin veteran DAP itu, ini perlu berikutan cadangan untuk berunding dengan UMNO adalah satu pelanggaran secara nyata terhadap kejujuran kerjasama dalam pakatan pembangkang.
''Abdul Hadi perlu meminta maaf kepada DAP dan PKR serta Nik Aziz kerana mencetuskan cadangan untuk berunding dengan UMNO yang merupakan satu pelanggaran jelas terhadap keikhlasan beliau bekerjasama dengan DAP dan PKR.
''Diharapkan pada masa depan Abdul Hadi perlu berfikir dua kali sebelum membuka mulut. Beliau sekarang sudah memalukan pakatan pembangkang," katanya dalam kenyataan.
Abdul Hadi yang mempertahankan jawatannya pada Muktamar Agung Pas tanpa bertanding minggu lalu berhadapan kecaman hebat daripada pemimpin pakatan pembangkang berikutan idea kerajaan perpaduan.
Malah pemimpin Pas turut tidak terkecuali daripada mengkritik cadangan tersebut dengan Nik Aziz sendiri telah melabel mana-mana pemimpin di dalam Pas yang mempertahankan idea tersebut sebagai 'boneka UMNO'.


Tu dia Kings Of Singh telah mula bersuara.Sapa tak kenai dia ni memang penentang utama Kerajaan Perpaduan.Sapa saja dia akan tegur .Hari tu dia tegur Anwar sampai suruh kawan tu bertaubat...La ni dia tegur Hj Hadi pulak memalukan pakatan pembangkang la apa la.......Jadi kepada Haji Hadi nak tunduk dengan desakan oleh Karpal ka atau mahu kerajaan perpaduan ni menjadi kenyataan .......Tepuklah dada tanya iman.......... Jangalah tepuk dada tanya selera.........

0 comments: