? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, June 20, 2009

TAK TENTANG APA MACAM NI WAN AZIZAH OII........

PKR TAK TENTANG- WAN AZIZAH

SHAH ALAM 19 Jun - Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak menentang sebarang usaha berhubung cadangan Pas untuk mengadakan perbincangan dengan UMNO.
Presidennya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail berkata, PKR berpendirian sedemikian kerana percaya perbincangan itu tidak melibatkan pembentukan kerajaan perpaduan.
"Sebenarnya itu adalah rundingan sahaja, bukan melibatkan kerajaan perpaduan.
"Kita tidak menentang mana-mana pihak untuk berunding dengan sesiapa sekiranya ia melibatkan kepentingan negara dalam apa jua bentuk," ujarnya.
Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas menghadiri ulang tahun kelahiran Aung San Suu Kyi ke-64, di lobi Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini hari ini.
Wan Azizah mengulas cadangan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu mengadakan perbincangan serta mengadakan kerjasama dengan UMNO mengenai pembentukan kerajaan perpaduan pada masa depan.
Cadangan itu dibuat kerana ia dilihat mampu menyelesaikan masalah negara termasuk kemelut politik atas dasar untuk kebaikan rakyat secara keseluruhan.
Dalam pada itu, Azizah menegaskan, semua parti di bawah pakatan pembangkang iaitu PKR, DAP dan Pas amat komited dalam segala perkara yang melibatkan perbincangan dengan mana-mana pihak yang dirasakan mampu memberi manfaat kepada negara.
Bagaimanapun, beliau menyifatkan perbincangan Pas untuk pembentukan kerajaan perpaduan dengan UMNO adalah tidak betul kerana perkara itu ditolak sebulat suara oleh ahli Pas ketika muktamar tahunan parti itu awal Jun lalu.
"Walaupun kita terbuka kepada semua pihak untuk berbincang, akan tetapi dalam perkara membabitkan kerajaan perpaduan Pas-UMNO adalah tidak berapa betul.
"Malah jika dilihat hari terakhir muktamar pun, ahli Pas dilihat tidak menerima cadangan itu. Tidak ada kerajaan perpaduan," ujarnya.

Dipetik dari: UTUSAN MALAYSIA


Membaca mula-mula berita ni sejuk gak hati ya la tajuk pun best bunyinya PKR tak tentang Kerajaan Perpaduan.Baca sampai habis baru tau, tak tentang apa macam ni dah memang tentang la tu cakap ja tak tentang.Memang sama ja la hang ni dengan laki hang pandai auta....Selagi ada geng-geng ni memang la usaha untuk menyatupadukan PAS UMNO tak akan berjaya.Di pihak UMNO dah terbuka tiada masalah untuk menerima PAS tetapi dipihak PAS macam-macam lagi dugaan yang dok ada.Apapun kepada PAS jangan la dok termakan pujuk rayu oleh sesetengah pihak yang cuba menggagalkan usaha ini kalau mahu umat melayu dinegara kita terus bersatu.....

2 comments:

tempursakti said...

sebenagnya PKR dah mula takut dah...kalau betui-betui jadilah kerajaan perpaduan UMNO/PAS,alamat kering kontanglah PKR...depakan hanya pandai pecah dan perintah...bila melayu bersatupadu...nak pecah tak boleh dah.....
masa tu PKR boleh jalannnnnn dahhhhhhhh........

mohad said...

masing masing ada strategi untuk memenangi hati rakyat