? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, June 7, 2009

Tangan sudah dihulur menunggu masanya saja untuk disambut

UMNO sedia kerjasama
Oleh ARSHAD KHANpengarang@utusan.com.my
KUALA LUMPUR 6 Jun - UMNO bersedia bekerjasama ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan seperti yang dicadangkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang jika ia terbukti baik untuk rakyat dan negara ini.
Naib Presidennya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein bagaimanapun berkata, elemen terpenting bagi mewujudkan kerajaan seperti itu adalah semua pihak perlu ikhlas.
Katanya, hanya keikhlasan akan menjadi kunci kejayaan kerajaan perpaduan.
"Sekiranya semua ikhlas mahu lihat kehadapan, terima hakikat bahawa sekarang penting untuk mentadbir negara sehingga Pilihan Raya Umum Ke-13, sedar cabaran global, insaf, kestabilan dan perpaduan perlukan usahasama yang betul-betul bermakna tanpa pertimbangan politik masing-masing.
"Saya percaya syor dan cadangan untuk bersatu boleh menghasilkan pulangan yang baik kepada negara, rakyat dan agama," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Abdul Hadi yang mempertahankan ideanya mengenai pembentukan kerajaan perpaduan yang disifatkan mampu menyelesaikan masalah negara.
Namun kata Abdul Hadi, gagasan itu perlu melalui proses perbincangan secara terperinci oleh pelbagai pihak dan tidak perlu dilaksanakan secara tergopoh gapah kerana ia sesuatu yang baru di kalangan rakyat.
Hishammuddin turut bersetuju agar gagasan seperti itu melalui perbincangan yang mendalam sebelum dilaksanakan.
"Kegagalan akan hanya menyebabkan keadaan menjadi lebih keroh dan bagi saya itu satu risiko yang terlalu besar untuk dipikul oleh semua terlibat, " katanya.
Seorang lagi Naib Presiden, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, perlu ada ketelitian yang mendalam sebelum kerajaan perpaduan diwujudkan.
Malah, beliau juga meminta Abdul Hadi agar menerangkan secara lebih terperinci lagi kerajaan perpaduan yang beliau maksudkan itu.
"Perkara seperti ini perlu sangat teliti, tetapi jika ia untuk kebaikan, apa salahnya jika diteruskan," katanya.


Sudah jelas dan nyata bahawa di pihak UMNO juga secara terbuka bersetuju untuk mewujudkan kerajaan perpaduan.Biaq pi la puak2 lain nak kata apa mengenai kerajaan perpaduan ni yang penting usaha ini harus diteruskan demi agama bangsa dan negara.

0 comments: