? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, September 5, 2009

PELUANG CERAH UNTUK PAKATAN RAKYAT



ADUN BN Bagan Pinang meninggal dunia



.
SEREMBAN 4 Sept. - Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, Azman Mohd. Nor, dari Barisan Nasional (BN) meninggal dunia akibat jangkitan dalam darah di Hospital Pakar Seremban (SSH) di sini pukul 2.30 petang ini.
Azman, 54, yang merupakan salah seorang daripada dua wakil rakyat BN dalam Parlimen Teluk Kemang yang mempunyai lima kerusi DUN, dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) SSH pada pukul 5.20 pagi tadi.
Allahyarham dibawa ke hospital swasta berkenaan oleh ahli keluarganya pada 3.30 pagi kerana mengadu sakit dada.
Isteri Allahyarham, Normah Zainal Abidin, 49, berkata, suaminya mengadu penat sejak seminggu lalu tetapi berkeras menghadiri beberapa program dan mesyuarat yang telah sedia tersusun dalam diarinya.
"Sejak minggu lalu saya memintanya dapatkan rawatan doktor tetapi dia tidak mahu dan keadaannya semakin teruk sejak malam tadi sebelum kami bawa dia ke SSH.
"Ketika tiba di Bahagian Kecemasan, dia masih lagi sedar dan menahan kesakitan. Tetapi apabila dimasukkan ke ICU, arwah tidak sedarkan diri sehinggalah dimaklumkan sudah meninggal dunia," katanya sedih.
Ketua Perhubungan dan Pemasaran SSH, Mohd. Faudzi Abu Bakar yang ditemui mengesahkan kematian wakil rakyat itu pada pukul 2.30 petang ini dan berpunca daripada jangkitan dalam darah.
Dalam pada itu, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Razak Mansor yang ditemui di sini berkata, beliau akan memaklumkan secepat mungkin kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai kekosongan kerusi DUN Bagan Pinang.
"Saya akan memaklumkan kepada SPR secepat mungkin mengenai kekosongan kerusi DUN Bagan Pinang dan akan menyemak dengan Unit Protokol sebelum membuat sebarang pengumuman," ujar beliau.
Kawasan DUN Bagan Pinang adalah salah satu daripada dua kerusi yang dimenangi BN dalam Parlimen Teluk Kemang.
Parlimen Teluk Kemang mempunyai lima kerusi DUN dengan tiga daripadanya milik pembangkang iaitu Chuah dimenangi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Lukut (DAP) dan Port Dickson (PKR).
Pada masa ini, BN menguasai 20 daripada 36 kerusi DUN di Negeri Sembilan dengan bakinya 16 lagi dipegang DAP, PKR dan Pas.
Sementara itu, antara yang paling awal hadir menziarahi jenazah Allahyarham di SSH ialah Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri dan Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad.
Selain itu ialah beberapa Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) dan pemimpin UMNO negeri.
Allahyarham yang merupakan Naib Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang, meninggalkan seorang balu, Normah dan lima anak, Mohd. Khusairi, 23, Hairol Asfani, 22, Norsyazila, 19, Norsyafikah, 16, dan Norsyafitra, 13.
Jenazah Allahyarham dibawa keluar dari SSH pada pukul 4.20 petang ini untuk dibawa ke rumah ibunya di Kampung Arab, Port Dickson sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Bagan Pinang malam ini.
Dalam pada itu, Mohamad yang ditemui memberitahu, Allahyarham seorang pemimpin disenangi dan merupakan rakan baik dalam UMNO dan BN.
"Allahyarham kawan lama dan saya amat terasa kehilangannya. Saya berharap ahli keluarga dapat bersabar menempuhi dugaan ini. Semoga Allahyarham dicucuri rahmat Allah," kata beliau.
Mohd. Isa pula berkata, beliau pemimpin idola kepada ahli-ahli Pemuda kerana sebelum ini Allahyarham pernah menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Teluk Kemang dan sentiasa aktif dalam aktiviti parti.
"Parti kehilangan pemimpin dan wakil rakyat yang berkaliber," katanya.


Takziah diucapakan kepada keluarga ADUN BN Bagan Pinang diatas kembalinya ke rahmatullah Y.B Azman Mohd Nor .Satu lagi pilihanraya kecil akan berlaku dinegara kita dimana pada pilihanraya sebelum ini pakatan rakyat mempunyai rekod yang paling cemerlang dari BN.Satu persoalan disini adakah BN sanggup kehilangan kerusi miliknya kepada calon Pakatan Rakyat seperti mana yang berlaku di kerusi Parlimen Kuala Terengganu dimana calon PAS telah memenangi kerusi tersebut dan merampas dari BN .BN menghadapi banyak masalah dalaman dan dalam proses untuk memperkasakan kembali BN.Jika setiap masalah dalaman BN tidak diselesaikan dengan sebaik mungkin peluang cerah terhidang kepada PR untuk memenangi kerusi DUN ini.Jika ini berlaku maka bertambah riak dan bongkaklah PR untuk menyatakan bahawa BN telah ditolak oleh rakyat.Oleh itu kepada pimpinan BN di Negeri Sembilan jika tidak mahu PR merampas kerusi DUN tersebut bekerja kuatlah dari sekarang untuk memenangi hati pengundi anda.

0 comments: