? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 11, 2009

BUNUH DI BALAS BUNUH

Bekas penuntut UKM bunuh Norzi Ayu, dihukum gantung



SHAH ALAM 11 Nov. - Graduan ekonomi dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Irawadi Mohamad hari ini dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini selepas didapati bersalah atas tuduhan membunuh kekasihnya, Norzi Ayu Md. Noor, 27, lima tahun lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Mohd. Yazid Mustafa menjatuhkan hukuman itu dengan alasan Irawadi, 27, gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah semasa memberi keterangan membela diri.

Beliau turut menolak keterangan Irawadi bahawa dia tertikam Norzi Ayu secara tidak sengaja selain tidak langsung merancang untuk membunuh kekasihnya itu.

Irawadi dari Pasir Mas, Kelantan didapati melakukan pembunuhan tersebut antara pukul 3.30 petang dan 5 petang, 26 Julai 2004 di No. 2-1-6, Blok ST2, Apartmen Sri Tanjung, Jalan 7/1D, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi, dekat sini.

Irawadi sepatutnya menerima Ijazah Sarjana Muda Ekonomi (Kepujian) pada Majlis Konvokesyen Ke-32 pada 7 Ogos 2004 sementara Norzi Ayu pula dijadualkan menerima Ijazah Sarjana dalam jurusan Bioteknologi Genetik di UKM pada tahun yang sama. - Utusan


Adil dan saksama.Al Fatihah kepada Norzi Ayu dan kepada pembunuhnya terimalah balasan atas apa yang telah dilakukan ingat Allah itu Maha Adil.Takziah kepada keluarga Norzi Ayu.

0 comments: