? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, December 28, 2009

KATAK BERTANDUK DI DAERAH BALING

BALING 27 DIS- KATAK GANJIL,



Seekor katak ganjil yang mempunyai seakan-akan tanduk di kepalanya menjadi tumpuan orang ramai di sekitar daerah Baling.
Katak berwarna kelabu ini ditemui seorang pemanjat gunung Mohd Khir Johari Mad Zin, 45, ketika mencari hasil hutan di Gunung Baling pada 26 Disember lalu.
Mohd Khir memberitahu , beliau tidak menyangka spesis yang ditemui itu katak, kerana tidak pernah menemuinya sebelum ini walaupun telah lama mendaki Gunung Baling.
Katak seberat hampir 300 gram itu tidak diketahui jenisnya itu kini disimpan di dalam balang kaca di rumahnya di Bengkel IKS KEDA Baling.
Walaupun ada pembeli menawarkan harga lebih RM200 untuk membeli katak itu namun beliau enggan menjualnya kerana mahu pihak tertentu membuat kajian lanjut mengenai spesies katak itu.
Malah beberapa penduduk warga emas yang ditemui di sini mengakui tidak pernah melihat katak seperti itu sebelum ini walaupun sering mendaki Gunung Baling untuk mencari pokok Paku Aji dan tumbuhan untuk ramuan ubatan tradisional. Bernama




Macam-macam benda pelik ciptaan ALLAH yang dok ada dalam dunia ni yer . Pelik juga dok tengok katak ni yer bertanduk pula tu.Sesiapa yang nak melihat katak ni boleh la melawat ke Daerah Baling ......

6 comments:

Aidi-Safuan said...

uiks...peliknya...

Admin CCZ said...

A'kum..lepas ni kita tengok manusia tumbuh tanduk pulak..perbicaraan liwat makin dekat daa...

YANG GAMBI said...

Salam bro, katak jenis ini memang hidup dikawasan-kawasan tinggi dan berbatu, di Pahang ada juga terjumpa spesis ini, yang menjadi jarang dijumpai kerana bentuk warna, rupanya yang menyamai muka bumi setempat.... kita kena teliti baru nampak katak ini......

Dulu saya bekerja sebagi juruukur dikawasan hutan simpan, bukit, gunung di Pahang..pernah jumpa...

lagenda said...

Salam Ziarah semua

aidi safuan-Memang memelikkan

ccz-ya la ccz akan ada pula tanduk manusia akan tumbuh siapa yer

yang gambi-Thank Yang Gambi atas info ini tetapi kami tak pernah tengok tu yang jadi pelik

erie said...

pelik tapi benar

Anonymous said...

salam..
katak spesies 2 mmg ad kat malaysia...dia hidop di ats pokok n susa nak jumpa kat lantai hutan atau sungai melainkn tyme 2 tyme dia mngawan...sbb dia akn 2run k sungai bla mngawan bunyi dia sngt kuat ermm...