? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, January 28, 2010

Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat Bersatu

Masjid di Letakkan Kepala Babi
Surau di Parit Beting Muar Johor

Gereja Di Desa Melawati
Bagus la jika bersatu untuk mengutuk sekeras-kerasnya serangan keatas rumah ibadat ini.Politik letak ditepi dulu la dalam usaha kita untuk meredakan keadaan yang tengah panas ini kerana jika tidak ia akan menjadi lebih parah lagi jika tidak diambil tindakan.Tetapi adakah semua parti-parti ni ikhlas untuk bersatu.Jika dilihat Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali akan mendedahkan satu maklumat yang diperolehinya yang mendakwa sebahagian yang dituduh berhubung kes serangan gereja di Desa Melawati tempoh hari adalah dari ahli pemuda Umno.Klik link ini untuk kenyataan penuh beliau http://kedahkekl.blogspot.com/2010/01/betul-ke-azmin-ada-bukti-pemuda-umno.html
Hairan yer bersatu atas sebab apa macam ni jika ia hanya untuk mencari kesalahan orang lain.Kalau mahu bersatu untuk mengutuk serangan ini biarlah ikhlas janganlah ada agenda untuk kepentingan diri masing-masing.


BN- Pakatan bersatu bidas serangan
Buat julung kalinya, pergerakan pemuda Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat bersatu dalam mengecam beberapa siri serangan ke atas rumah ibadat.
Ia diterjemahkan menerusi kenyataan media bersama yang dikeluarkan hari ini.
"Kami berpendirian yang isu ini melampaui batasan agama, politik dan bangsa. Apabila perpaduan rakyat Malaysia diancam, pemimpin muda sanggup mengenepikan perbezaan politik bagi mempertahankan keharmonian negara," menurut kenyataan itu.
Kenyataan media itu disiarkan menerusi laman sesawang pengerusi pemuda BN, Khairy Jamaluddin.
Menurut kenytaan itu lagi, sebarang serangan atau vandalisme terhadap mana-mana rumah ibadat tidak boleh sama sekali dipertahankan.
Kumpulan pemuda itu juga beranggapan tindakan mencemarkan rumah ibadat suatu tindakan yang melampau, biadap, bacul dan amat bertentangan dengan nilai-nilai agama serta tatasusila yang menjadi pegangan seluruh rakyat Malaysia.
Parti-parti politik yang menandatangani kenyataan media itu ialah:
Pemuda Barisan Nasional,Pemuda Pakatan Rakyat,Pemuda Umno,Pemuda PKR,Pemuda MCA,Pemuda Sosialis DAP,Pemuda MIC,Pemuda PAS,Pemuda Gerakan,Pemuda PPP,Pemuda PBB,Pemuda SUPP,Pemuda SPDP,Pemuda PRS,Pemuda PBS,Pemuda Upko,Pemuda PBRS,Pemuda LDP -Malaysiakini


5 comments:

MOFASAD said...

nak bersatu???? ermm..... ntah la...

tepuk dada tanya selera..

McTheory said...

Bro,

Ketua je bersatu, anak buah bawah berteraboq habih. Bukan tak bagus semua dok semeja. Cuma takut ada agenda lain plak nanti. Anwar ada perancangan lain nak buat tu. Kita tunggu tengok!

YANG GAMBI said...

Salam bro, biarlah apa orang nak kata, terutama macam Farid tu.... yang penting niat yang ikhlas... terserah pada mereka nak bersatu atau tidak...

noorafzan.blogspot.com said...

ada pros n cons nye kalau mereka bersatu..=)

lagenda said...

Salam-

Farid-Memang payah la kalau nak bersatu tetapi nk bersekutu tu lagi senang

Mctheory-Setuju dengan anda kena juga berhati-hati walaupun bersatu yer.

Yang Gambi-Bersatu tentang mengutuk sekeras-kerasnya serangan keatas rumah ibadat ni semua pihak harus sokong demi keamana negara kita.

Noorafzan-Sememangnyalah akan ada pro dan kontra jika mereka bersatu tetapi demi keamanan negara ketepikan sekejap ideologi politik masing-masing