? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, January 5, 2010

Masjid Tertinggi Di Dunia

PEMANDANGAN upacara perasmian bangunan tertinggi dunia yang baru, Burj Khalifa disimbahi pancaran cahaya berwarna-warni serta percikan bunga api selepas dirasmikan pemerintah Dubai, Sheikh Mohammad Rashed al-Maktoum malam tadi. - Foto AP/Reuters




PENDUDUK sekitar Emiriah Arab Bersatu (UAE) berjalan melepasi bangunan tertinggi dunia dikenali Burj Dubai, yang turut dilengkapi masjid tertinggi. Ia membabitkan 169 tingkat dengan kolam renang tertinggi di dunia pada tingkat 76 dan masjid di tingkat 158. Burj Dubai yang dibangunkan dengan kos RM2.7 bilion
Kita semua sebenarnya harus berbangga dengan kejayaan Negara Islam membina Bangunan tertinggi didunia.Kejayaan ini sedikit sebanyak membuka mata negara-negara barat yang sentiasa memandang rendah kepada Negara Islam.Dengan adanya masjid ditingkat 158 menjadikan Dubai memiliki bukan sahaja banggunan tetapi Masjid tertinggi didunia dan ianya menjadikan kebanggaan kepada kita semua umat islam.SUBHANALLAH WALHAMDULILLAH WALAILAHAILLALLAH WALLAHHUAKBAR.Dan pesanan dari saya sama-sama kita semua seluruh umat islam tanpa mengira parti politik untuk menentang penggunaan kalimah ALLAH oleh agama lain.






6 comments:

Unknown said...

semoga ini bukan petanda kiamat sudah hampir...

semoga kita terlindung dari sebarang bala

Admin CCZ said...

cantik betul kan..tapi takutlah..tinggi sgt tu..

YANG GAMBI said...

Salam Lagenda, itulah kelebihan dari sebuah negara Islam yang perlu dibanggakan........

Sdr ~O~, kiamat sudah pasti datang, namun kita sebagai umat juga perlu membangunkan diri dari pelbagai sudut sebelum ketibaan kiamat..... InsyaAllah...

C L J said...

Ya benar kita semua berbangga. Orang Islam juga boleh.

Soalannya siapa yang buat. Siapa yang rancang siapa barisan konsultan dan siapa yang biaya. Berapa banyak wang mencurah keluar dan berlarutan sampai bila.

Mesjid di tingkat 158. Baguslah kalau aliran jumaah juga dirancang dengan baik. Kemudahan tersedia dengan baik tanpa ganguan dari bawah.

Hamba pun selalu kagum dengan pembangunan yang hebat2 di negara Islam. Tetapi setelah membaca buku "Confessions of an Economic Hit man" tulisan Joen Watkins(?) Penulis buku itu mengakui bagaimana dia dilatik dilantik untuk menggoda dan menghasut pemimpin pemimpin dunia ketiga terutamanya Islam untuk membebat negaranya dengan hutang yang berlanjutan.

Perkara ini lumrah berlaku di negara negara Arab kerana mereka tidak mahu menghantar pulang wang hasil jualan minyak yang mereka kutip.

Mashaallah... .. Sumber kekayaan disediakan Allah untuk umat Islam; namun hasilnya dinikmati oleh musuh musuh Islam.

Bersyukurlah di Malaysia ini kita masih mampu bertahan. Itulah sebabnya kita menjadi tumpuan psywar mereka kini.

Itulah sebabnya agentor yang sudah berjaya mereka bina dari kalangan kita kini mendapat perhatian dan sokongan yang begitu padu. Malangnya agentor tidak lama lagi akan ke Sungai Buluh.

lagenda said...

Salam.....

~o~ - Kiamat pasti akan berlaku cuma masanya saja kita belum tahu

ccz-Memangpun gayat la tinggi-tinggi sangat

Yang Gambi-Setuju dengan saudara

clj-Terima Kasih atas komen panjang lebar ini.Ada benarnya apa yang anda kata itu

sukiminna said...

heheh..jangan org makin malas nak gi sana solat sudah ar..mesjid yang setingkat dua pun xramai yang pegi