? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, January 9, 2010

Penghinaan Terhadap Nabi Muhammad dan Umat Islam

"Tembak Saja Jika Jumpa Dia Ni"


OSLO - Akhbar Norway, Aftenposten semalam menerbitkan semula kartun Nabi Muhammad S.A.W. yang dilukis oleh Kurt Westergaard (gambar).
Sebelum ini, Westergaard menjadi mangsa percubaan membunuh oleh seorang lelaki di Denmark.
Dalam satu artikel di akhbar itu, ia menyiarkan satu daripada 12 kartun yang dilukis oleh Westergaard iaitu seorang pelukis kartun Denmark.
Kartun itu telah mencetuskan kemarahan penduduk Islam di seluruh dunia apabila akhbar Jyllands-Posten menyiarkannya buat kali pertama pada 2005.
Pada 2 Januari lalu, seorang lelaki Somalia menceroboh rumah pelukis itu dengan menjerit untuk membalas dendam sebelum anggota polis menembak dan menangkapnya.
Menurut editor akhbar itu, Hilde Haugsgjerd, penyiaran kartun itu dianggap wajar kerana ia merupakan punca kejadian tersebut berlaku. - AFP -Kosmo Online



Penyiaran Karikatur Nabi Muhammad S.A.W ini merupakan peghinaan terhadap umat islam diseluruh dunia.Akhbar ini seolah-olah mencabar umat islam seluruh dunia dengan menyiarkan semula karikatur tersebut yang jelas berniat jahat .Semoga ianya tidak berlaku dinegara kita Malaysia yang sekarang tengah bergelut mengenai isu kalimah ALLAH . Mungkin pelukis karikatur ni bernasib baik semasa terselamat dalam percubaan membunuhnya dahulu dan selepas ni mungkin dia tidak akan selamat lagi jika dia terus menerus menghina islam.Sama-samalah kita berdoa untuk menghapuskan musuh islam ini.

4 comments:

Anonymous said...

SLM BRO..ITULAH YG AL JUBURI DAN FUCKATAN RIOT CUBA NAK PERTAHANKAN DI M'SIA...HARKKK PTUIHH!!

Ashley Ahmed said...

Salam,

Mereka menekan, bila kita react mereka cop kita terorrist.

YANG GAMBI said...

Salam Lagenda, saynagnya si kafir laknat ini tidak berani berganjak dari dalam negaranya....... cubalah keluar..... tahulah akibatnya, puak-puak negara Arab sentiasa menawarkan ganjaran di atas penangkapan dia........

lagenda said...

Salam...

Jeffry-Ada kemungkinan itu jeffry

Junah-Barat memang macam tu Junah mereka juga yang betul

Yang-Gambi- Benar tu YG dia hanya berani dalam negara dia saja cuba keluar tengok memang dah lama nyawa dia melayang