? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, February 8, 2010

Chef Wan Dapat Anugerah Datuk Kali Kedua

Serina 'Bunting Pelamin', Chef Wan Teruja Dapat Gelaran 'Datuk' Lagi


AYAH mana yang tidak gembira bila mendengar berita yang anak perempuan kesayangannya hamil, hanya beberapa hari setelah dikurniakan gelaran 'Datuk'.Tukang masak terkenal, Datuk Redzuawan Ismail @ Chef Wan sukar hendak menggambarkan perasaannya dengan kata-kata setelah berita gembira itu disampaikan oleh Serina sebaik saja dia pulang dari berjumpa doktor petang tadi.Chef Wan yang menerima kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) dari Serina sekitar jam 5 petang tadi hanya mampu memanjatkan kesyukuran kepada Tuhan kerana sememang itulah yang diinginkan olehnya.Serina yang 'bunting pelamin' telah diijab kabulkan dengan Gavin Edward O'luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010 di Masjid Wilayah Persekutuan. Pasangan yang sama cantik dan sama padan itu telah diraikan dalam enam resepsi.Kemuncak segala majlis resepsi Serina Redzuawan dan suami tercinta berlangsung dengan penuh tradisi dalam satu majlis yang berkonsepkan persandingan dalam taman di mana Serina dan suami mengenakan pakaian rekaan Radzuan Radziwill berwarna lavender dan aktres rupawan itu didandan bak Puteri Rania, di The Royale Chulan, Kuala Lumpur, pada 3 Januari."Saya tidak sangka Allah kabulkan permintaan saya secepat ini. Alhamdulillah saya begitu gembira sampai terbayang-bayang gambar sikenit tu," jelas Chef Wan yang kini berada di Macau.Jelasnya lagi, "Sejurus selepas saya mendapat berita itu ketika saya sibuk di penggambaran St Paul Ruins, Macau, hati saya melonjak kegembiraan. Tuhan selalu memberi apa yang saya hendak."Saya memang suka kanak-kanak. Merekalah anugerah yang tidak ternilai oleh Allah. Anak-anak adalah amanah dan amanah itu mesti dijaga dengan baik. Terus saya terbayang, saya akan masak dengan tiga generasi Chef."Chef 3, si kecik ni yang akan melihat macam mana Tok Wan dia menceceh depan TV memasak. Alangkah bahagianya kalau perkara itu terjadi... insya Allah," kata chef berusia 53 tahun itu.Chef Wan tidak lupa menitipkan pesan dan nasihat untuk Serina agar menjaga kandungan baik-baik."Saya pesan pada Serina agar jangan lasak-lasak dan cuba berehat, makan makanan yang berzat dan jangan tinggal sembahyang serta bersyukur pemberian yang terlalu istimewa ini."Saya juga akan mencarikan Serina buku parenting dr Spock tu supaya dia boleh membaca dan mengambil tips dari situ. Malah ketika bekas isteri saya mengandungkan Nazri (Chef Riz), itu pun bunting pelamin juga....," kata Chef Wan yang juga menghubungi menantu kesayangannya Salahauddin untuk mengucapkan tahniah.Katanya lagi, "Saya juga menasihatkan Salahuddin agar jaga Serina baik-baik. Saya sudah terbayang wajah comel cucu saya. Saya juga sudah tawarkan diri pada Salahuddin untuk jadi babysitter bila dah ada baby nanti."
Dan memandangkan keadaan Serina yang kini berbadan dua, resepsi perkahwinan yang dirancang diadakan di Sg Koyan terpaksa dibatalkan dan kemungkinan diganti dengan acara majlis cukur jambul kata Chef Wan."Saya pernah bersenda dengan Serina dan Salahuddin tentang resepsi di Sg Koyan. Saya ckapa jangan lambat-lambat nanti bunting pelamin pula. Tak sangka masin pula cakap saya."Malah Salahuddin juga pernah melawak katanya dia akan beri saya hadiah 'Chef 3' selepas Chef Wan dan Chef Riz. Alhamdulillah, saya bersyukur sangat-sangat segala limpah kurniaNya," kata Chef Wan separuh sebak. Sebelum mengakhiri perbualan, Chef Wan dengan nada riang berkata, "Siapa sangka ye, saya akan dapat dua title 'Datuk' tahun ini. Inilah keajaiban."


Ini yang dinamakan rezeki.Sekalung tahniah diucapkan kepada Serina dan Suami serta Datuk Chef Wan kerana dianugerahkan Datuk buat kali ke dua.

0 comments: