? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, February 7, 2010

UMNO, Juara Rakyat Jika Pemimpin dan Ahli UMNO Ubah Sikap







Pemimpin Dan Anggota Umno Angkuh Digesa Kikis Tabiat Itu



BALING: Pemimpin dan anggota Umno digesa mengikis tabiat buruk angkuh mereka agar hati orang ramai dapat ditawan semula untuk menyokong parti ini, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.
Beliau berkata Umno kini sedang bekerja keras untuk memikat semula sokongan orang ramai setelah menerima keputusan mengecewakan pada pilihan raya umum ke-12 pada 2008.
"Tidak ada masa untuk kita mengamalkan sikap keangkuhan dalam parti ini kerana pilihan raya umum ke-13 dijangka dalam masa dua tahun," katanya kepada pemberita selepas pelancaran Program Juara Rakyat di Baling, Kedah.
Menurutnya memang tidak dinafikan ada sesetengah anggota Umno mengamalkan sikap ego dan angkuh dalam parti tetapi mereka hendaklah membetulkan apa yang dilakukan pada pilihan raya umum lepas.
Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri berkata sikap angkuh merupakan salah satu punca utama Barisan Nasional (BN) menerima keputusan teruk pada pilihan raya umum lepas.
"Orang ramai akan membenci pemimpin yang menjauhkan diri daripada masyarakat, sukar untuk ditemui, apa lagi pemimpin yang megah dan angkuh," tegas beliau.
Bagaimanapun, beliau berkata program itu menyaksikan acara jangka panjang Umno untuk memahami punca masalah orang ramai dan mencari cara yang paling baik bagi menyelesaikannya.
"Kita mestilah tunjukkan bahawa parti kita ialah juara orang ramai dan pemimpin parti di semua peringkat berusaha memenuhi aspirasi orang ramai di negara," kata Hishammuddin.
Beliau berkata parti itu mestilah bersungguh-sungguh menunjukkan bahawa B Nsentiasa menghargai sentimen orang ramai melalui pelbagai usaha yang telah dilakukan.
"Semua pemimpin Umno mesti bekerja kuat bagi mengukuhkan parti sebelum pilihan raya umum agar parti itu tidak akan dilupakan dan hanya kekal sebagai satu ingatan pada masa akan datang," kata beliau.
Antara pemimpin Umno yang hadir pada pelancaran itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir Baharom. BERNAMA




Ada benarnya juga saranan yang telah diberikan oleh Datuk Seri Hishammudin semasa pelancaran program Juara Rakyat Peringkat Parlimen Baling semalam.Diantara kritikan beliau terhadap UMNO ialah pemimpin dan ahli UMNO harus berubah jika mahukan rakyat terus menyokong perjuangan UMNO.Saya berkesempatan untuk hadir ke majlis tersebut dan saya lihat Dato'Seri Hisham bersemangat dan memberi ingatan terhadap kepimpinan UMNO Bahagian Baling agar bekerja dengan lebih kuat dengan mendampingi rakyat ke akar umbi.Jika semua pemimpin di Bahagian bersatu tidak mustahil UMNO akan memenangi tempat-tempat yang kita telah tewas kepada pembangkang.Sebenarnya pembangkang tidak kuat tetapi mereka bijak untuk mengambil kesempatan terhadap kelemahan UMNO .Salah satuya ialah sikap ego sesetengah pihak didalam UMNO yang menyebabkan rakyat benci terhadap UMNO.Apa pun jika UMNO ingin terus menerus menjadi Juara Rakyat dan memenangi PRU 13 nanti dengarlah saranan yang diberikan oleh Datuk Seri Hishammudin ini agar mereka yang angkuh ini mengubah sikap...........

1 comments:

Admin CCZ said...

rasanya 3/4 bahagian di kedah ni letak pi lah sehebat obama pun..tak jln punya..phd berlambak2..