? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, April 3, 2010

Gobalakrisnan Kata Dia Tidak Patut Disalahkan........



Demo tidak selesaikan masalah: Gobalakrishnan

KULIM - Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan berkata, dirinya tidak harus dipersalahkan berhubung masalah mendapan tanah yang berlaku di Jalan Semarak berhampiran Taman Semarak, di sini. Menurutnya, sebagai Ahli Parlimen, beliau hanya membawa masalah yang tidak dapat diselesaikan di peringkat pihak berkuasa tempatan atau Kerajaan Negeri. “Kenapa salahkan saya? Saya berada di Parlimen untuk bersidang,” katanya ketika dihubungi untuk diminta mengulas tindakan kira-kira 30 individu mengadakan demonstrasi menyuarakan rasa tidak puas hati terhadapnya berhubung masalah mendapan tanah sedalam kira-kira dua meter dan lebar empat meter, di sini, semalam. Kumpulan itu dikatakan menyalahkan Gobalakrishnan atas kegagalannya menyelesaikan masalah itu yang sudah berlarutan lama. Difahamkan, termasuk dalam kumpulan 30 itu adalah beberapa individu yang mengaku menyokong Gobalakrishnan dan Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini. Mengenai penglibatan kumpulan itu, Gobalakrishnan berkata: “Saya kesal demonstrasi yang dilakukan melibatkan beberapa ahli parti politik. Ini tidak seharusnya berlaku dan saya meminta parti terlibat mengambil tindakan tegas terhadap mereka.” “Saya sedia berbincang dan cuba mengatasi masalah dihadapi. Saya menjemput mereka datang ke pejabat saya esok untuk berbincang cara terbaik mengatasi masalah ini. Selain itu, mereka boleh membuat aduan tentang permasalahan melibatkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) kepada ahli majlis yang dilantik,”katanya. Menurutnya, masalah yang berlaku di Jalan Semarak seharusnya dirundingkan dengan Ahli Majlis Perbandaran Kulim Kedah (MPKK) dan diajukan kepada jabatan terlibat. “Demontrasi tidak dapat menyalesaikan masalah dan saya meminta mereka yang terlibat dapat datang ke pejabat saya di Lunas untuk membincangkan masalah itu,” katanya. Sementara itu, Pegawai Khas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Elyas Saad berkata, masalah tanah mendap sehingga terbentuk lubang itu bukan perkara baru, malah sudah berlarutan sejak bertahun dulu namun tidak ada tindakan berkesan dibuat untuk mengatasinya. “Memang kerja baik pulih ada dibuat namun ia tidak bertahan lama. Masalah ini bukan di Jalan Semarak saja malah turut berlaku di beberapa tempat lain di Taman Selasih,” katanya. Elyas berkata, mereka yang terlibat dalam demostrasi mungkin tidak sedar bahawa terdapat aliran air bawah tanah bermula Jalan Semarak hingga ke Simpang Tiga Keladi yang menjadi punca masalah itu berlaku. Walaupun kerja baik pulih dibuat, masalah itu akan terus berlaku. Saya dimaklumkan, kos untuk mengatasi masalah ini sekitar RM3 juta. Kerajaan Negeri jika mahu mengatasi masalah ini harus memperuntukkan wang yang banyak,”katanya.
Habis kalau tak mengharapkan Ahli Parlimen untuk membela nasib mereka siapa lagi yang boleh diharapkan wahai Y.B Gobala oii.Tak kan masalah kecil macam tu pun nak mengharapkan Kerajaan Pusat juga yang nak selesaikan.Memang Y.B Gobala ni hanya jaguh dalam Parlimen saja.Dok bercakap kurang ajar dalam Parlimen bukan main hebat tetapi diluar nak membela nasib pengundi sendiri pun dah tak mampu.Itulah wakil rakyat dalam PKR hanya boneka sahaja semuanya......

0 comments: