? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, November 17, 2009

TOK GURU MINTA TAJAAN LAGI

“Tahun depan saya terima tajaan”


KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau akan terima tawaran mereka yang berhajat membiayai perbelanjaannya menunaikan haji tahun depan. Beliau, yang juga Mursyidul Am Pas berkata, sama ada ditaja atau tidak beliau mahu menunaikan ibadat haji pada musim akan datang, setelah tahun ini membatalkan hasratnya menunaikan haji. "Tahun depan, insya-Allah, siapa nak taja boleh taja. Tak taja pun saya pergi juga," katanya Beliau berucap di hadapan lebih 10,000 orang di majlis sambutan 19 tahun pemerintahan Pas di Kelantan di Pusat Tarbiah Islam Kelantan (Putik) di sini malam kelmarin. Solat hajat juga didirikan di situ. Turut hadir, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang. Nik Aziz membatalkan hasratnya ke Tanah Suci tahun ini berikutan laporan media bahawa pemergiannya itu akan ditaja pihak tertentu, dengan bayaran RM65,000 seorang. Selasa lalu, media melaporkan pengakuan Nik Abdul Aziz bahawa beliau ditaja pihak tertentu untuk menunaikan haji dengan kos RM65,000 dan mendapat layanan bertaraf 'VVIP'. Ekoran kenyataan itu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka kertas siasatan berhubung perkara itu. Disebabkan timbul pelbagai polemik, Nik Abdul Aziz membatalkan hasratnya berlepas ke Mekah pada 18 November ini. Kelmarin, Pemuda UMNO Kelantan menyerahkan memorandum kepada SPRM mendesak siasatan dijalankan dan meminta Nik Aziz meletak jawatan sebagai Menteri Besar. Sementara itu, Pesuruhjaya Pas II Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, Menteri Besar Kelantan membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji berikutan isu tajaan hajinya dipolitikkan.

Di Petik Dari Akhbar Sinar Harian


Sapa-sapa yang berminat untuk menaja TGNA untuk menunaikan haji pada tahun depan dipersilakanlah yer.Awat tak dak kerja lain dah ka yang suka sangat dok minta-minta tajaan ni.Dah tahun ni tak dapat pi dok salahkan UMNO pulak tahun depan nak salhkan sapa pulak tak tau la.Awat gaji yang dok terima tiap-tiap bulan sebagai MB tak cukup ka nak pi mekah.Daripada dok bagi kat TGNA baik bantu mangsa-mangsa banjir yang lebih memerlukan.Jangan lah dok penting diri sangat sampai TGNA oiiii.Ada juga Blog-blog yang dok minta duit untuk bagi dekat TGNA supaya dia boleh pi tunai haji tahun depan tak percaya try buka tengok blog ni http://bloglistpolitik.blogspot.com/ tajuk RM 2.00 untuk Tok Guru Ke Mekah.Macam-macam la puak-puak ni tak dak kerja lain ka .Lebih baik guna duit yang dapat tu bagi dekat badan kebajikan ,mangsa-mangsa banjir ka.Takut duit tu seleweng kot lain ja bukan boleh kira puak-puak ni.


4 comments:

Junah said...

Salam,
mesti kes nk amek berkat nih kah3x, baik la taja mangsa bah nu

YANG GAMBI said...

Salam bro, macam mana nak buat lagi kalau sikap orang-orang Melayu mudah taksub kalau bab-bab agama......

Lihat sahajalah macam mana 'ayah pin' dan 'Al Arqam', ketuanya hidup senang lenang hasil dari ketaksuban pengikutnya.....

Jogger said...

kalo sponsor 20sen leh dak?

lagenda said...

Salam,

Thank Junah,Yang Gambi,Jogger.Memang melampau betol la yer sampai nak ke tanah suci pun dok meminta-minta.Buat jogger 20 sen pun leh kot janji ikhlas......he he he