? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, December 8, 2009

DAP MAIN API LAGI...............

Geram,Meluat,meloya apabila membaca akhbar Utusan Malaysia hari ini .Apa tidaknya masih ada lagi pihak-pihak yang tidak berpuashati dengan konsep ketuanan Melayu.Naib Pengerusi DAP N.Kulasegaran menyatakan bahawa Konsep ketuanan Melayu tidak adil untuk bangsa-bangsa lain dan beliau juga menyatakan tidak faham mengapa setelah bertahun lamanya masih ada kelompok manusia percaya kepada warna kulit atau penampilan yang lebih tinggi daripada satu kaum yang lain dan kenyataan beliau itu turut disokong oleh Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham yang menyatakan bahawa desakan NGO Gagasan Melayu Perak GMP yang meyuruh N.Kulasegaran untuk meninggalkan negara ini adalah pandangan kumpulan melayu ekstrem dan berbaur hasutan dan beliau berkata ''Isu Ketuanan Melayu tidak patut diteruskan kerana bila kita cakap tentang ketuanan sesuatu bangsa sahaja ini menunjukkan bangsa lain tidak penting".Apa semua ni masih tidoqkah Melayu didalam pembangkang sampai macam ni sekali ketuanan melayu dicabar dan dihina.Dua-dua ekoq DAP ni sudah lupa bumi mana yang depa pijak la ni dan mereka semakin berani kerana ada orang melayu sendiri yang menyokong mereka untuk menghapuskan konsep ketuanan melayu ini.Mereka juga telah lupa mengenai Kontrak Sosial yang merupakan persetujuan atau kesepakatan Kaum Melayu dan Bukan Melayu untuk memelihara kepentingan bangsa masing-masing.Mari kita sama-sama melihat kembali antara kandungan kontrak sosial yang pertamanya ialah "Islam sebagai agama rasmi,pengekalan tanah rizab melayu,Kedudukan Raja-Raja Melayu dan Istiadat Melayu" Keduanya ialah "Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan ,Bahasa Inggeris pula sebagai bahasa kedua.Kaum Cina dan India boleh terus menggunakan bahsa mereka tetapi bukanlah sebagai bahasa rasmi untuk berkomunikasi"Ketiganya ialah Sekolah Rendah Cina dan Tamil juga boleh menggunakan bahasa masing sebagai bahasa penghantar dalam pembelajaran"Keempat ialah Kedududkan Raja-raja Melayu termaktub dan tidak boleh dipersoalkan .Seorang YDP Agong akan dipilih daripada sembilan Raja-raja Melayu dan akan menduduki takhta selama lima tahun"Kelima ialah Raja-raja akan menjadi Raja Berpelambagaan " dan yang Keenam "Status kewarganegaraan diberikan kepada sesiapa sahaja yang lahir di Persekutuan Tanah Melayu dan sudah bermastautin melebihi lima tahun.Kontrak sosial ini terbentuk kerana tuntutan dan desakan kaum bukan melayu terhadap hak dan kepentingan mereka di tanah melayu.Bacalah kandungan Kontrak Sosial ini wahai N.Kulasegaran dan Ngeh Koo Ham oiii.Hempa hidup aman damai disini tanpa ada gangguan tanpa ada rasa takut .Patut la hempa la ni besaq kepala nak mempersoalkan Konsep Ketuanan Melayu kerana hempa dah nampak melayu sekarang sudah berpuak-puak dan berpecah belah.

2 comments:

Jeffry said...

MMG SIYAL LAH SI DRA"KULASEGARAN" NI!. X PHM BAHASA PUNYE MANUSIA!!. SEKALI2 NK KENE LEMPANK DGN TGN ORG MELAYU JUGAK!. KLU DIA DGN PUAK2 SIAMANG DIA X PANDAI BACA PERLEMBAGAAN NEGARA, BAIK ANGKAT KAKI LAAAA!!..MMG SIYAL!!..HARKK PTUIHHH!!!

Jogger said...

tu yg aku hangin... kang kalo kater pendatang marah... tp mintak bukan2

dan aku percaya.... dlm 10thn lagik... org indon pun akan mintak yg sama... sekrg nih anak2 dorang suma sekolah kat malaysia.

sbb dlu org cina & india dtg sini nak berniaga, carik rezeki... alih2 jd bangsa malaysia pastu demand.

so sejarah munkin berulang dgn org indon, bangla, mymar... adehh