? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, March 18, 2010

Datuk Seri Zahrain sedia bersumpah,Anwar sanggup juga ke ?


Saya Sanggup Bersumpah – Zahrain
Oleh NURUL AIN MOHD. HUSSAIN
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim hari ini menegaskan sanggup bersumpah bercakap benar sekiranya ada pihak yang menuduhnya berbohong mengenai pendedahan 16 September 2008 seperti yang dirancang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih Kerajaan Pusat.
Menurutnya, tindakan beliau mendedahkan perkara tersebut kerana mahu rakyat mengetahui perkara sebenar selain melihat kembali kenapa beliau bertindak keluar parti bukan hanya hilang kepercayaan tetapi mendakwa Anwar berbohong kepada wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat (PR).
Beliau juga percaya selepas ini lebih ramai wakil rakyat PR akan bertindak keluar kerana mereka tidak berpuas-hati dengan kepimpinan dan tidak menyangka dengan pendedahan yang dibuat.
“Mereka tidak nafikan peristiwa 16 September seperti yang saya cakapkan kerana perkara ini benar-benar terjadi.
“Oleh itu saya mencabar mereka bersumpah juga untuk menafikan apa yang saya cakap sebagai tidak benar,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.
Sementara itu, Zahrain turut mendedahkan terdapat ramai wakil rakyat PR tidak mengetahui perkara tersebut kerana mereka terlalu percaya dengan apa yang diperkatakan oleh Anwar walaupun ia adalah sesuatu yang mustahil untuk berlaku.
“Ini semua rancangan Ketua PR, ramai tidak tahu kerana ramai menjadi ‘Pak Turut’ sahaja, yang mengetahui perkara ini hanya 2-3 kerat pemimpin dalam parti-parti PR. Saya tahu kerana saya rakan Anwar, saya tahu apa yang berlaku,” katanya.
Jelasnya, rakyat menaruh harapan yang amat tinggi kepada PR dan harapan tersebut seharusnya tidak disia-siakan kerana rakyat amat marah kepada Umno-Barisan Nasional (BN).
“PR banyak menang kerana kelemahan BN sendiri bukannya sebab PR hebat, semua pihak harus tahu PR adalah alternatif kepada BN, inilah senario politik sebenar di Malaysia sekarang,” katanya.
Ditanya mengenai dakwaan mengatakan Zahrain sebagai ‘tentera upahan BN’, beliau berkata PR boleh buat pelbagai tuduhan sesuka-hati mereka.
“Saya hairan kenapa pemimpin utama parti boleh menuduh orang lain dengan pelbagai tuduhan murah seperti itu? Mereka boleh buat tuduhan apa pun,” ujarnya.
Zahrain turut membidas kenyataan sesetengah pihak yang mempertikaikan kenapa baru sekarang beliau mendedahkan perkara sebenar mengenai peristiwa 16 September setelah hampir dua tahun berlalu.
“Saya tidak dedahkan awal-awal dahulu kerana saya ahli parti PKR, saya masih menghormati undang-undang parti, tetapi sekarang saya bebas, jadi saya dedahkan perkara ini sekarang,” katanya.-MSTAR ONLINE
Sumpah lagi .Kali ni macam mana pula ye Anwar nak mengelak.Mesti ada saja yang akan beliau lakukan untuk melarikan diri.Sama seperti di Dewan Rakyat semalam akibat tidak tahan panas telinga terus lari.Ketua pembangkang apa macam tu penakut.Untuk mempertahankan diri beliau tidak sepatutnya keluar dewan pertahankanlah diri tu kalau apa yang di hujahkan oleh MP Bebas ini tidak betul............Anwar Oh Anwar

2 comments:

Anonymous said...

mana tahan jika semua pekung didada terbuka depan khalayak ramai...lbh baik cabut...haha...beringatlah anuar...sudah sampai masanya segalanya terbongkar..

Allahuakhbar.....

Admin CCZ said...

Jangan-jangan Anwar tak baik paa waktu perbicaraannya berjalan..