? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, April 10, 2010

Lihatlah Aksi Cemas Peragut Berparang Mengejar Warga Emas

TURUTAN gambar menunjukkan Mary Rose Joseph, 63,
melalui detik cemas apabila dikejar peragut

KUALA LUMPUR: Usaha seorang suri rumah menyelamatkan diri daripada peragut dengan memanjat pagar rumah jirannya sambil menjerit meminta tolong tidak dapat mengelakkannya daripada menjadi mangsa ragut. Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi kelmarin, Mary Rose Joseph, 63, dikejar dua peragut bermotosikal, termasuk seorang bersenjata parang yang turut memanjat pagar untuk meragut rantai leher mangsa.
Kejadian di Taman Mastiara, Jalan Ipoh di sini, berjaya dirakamkan kamera litar tertutup (CCTV) di rumah itu yang turut disiarkan Buletin Utama TV3, malam tadi.
“Dia (peragut) turut memanjat pagar (rumah jiran) mengejar saya. Saya meminta tidak dicederakan kerana terlalu takut melihat parang di tangannya. “Saya ditolak hingga terjatuh di bawah ampaian sebelum rantai emas saya diragut. “Peragut terbabit hanya melarikan diri sebaik melihat seorang jiran yang terdengar jeritan saya keluar dari rumah,” katanya. Mary Rose bersyukur kerana tidak dicederakan dua penjenayah terbabit, namun masih trauma dengan kejadian itu, lebih-lebih lagi apabila menonton semula CCTV. “Pengalaman ini cukup menakutkan kerana peragut bersenjata tidak lagi melakukan jenayah di jalanan, malah sudah berani mengejar mangsa hingga ke rumah,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Jinjang, semalam. Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan sedang meneliti laporan mangsa, termasuk rakaman CCTV berkenaan bagi mengenal pasti identiti suspek berusia antara 21 dan 22 tahun yang dipercayai warga tempatan. Bagaimanapun, beliau menafikan kawasan terbabit adalah kawasan panas kerana jarang berlaku jenayah.

Memang berani mati betul geng-geng peragut ni yer .Semakin kurang ajar peragut ni yer sanggup buat macam tu sekali kepada warga emas .Nasib warga emas itu tidak tercedera atau meninggal dunia .Oleh itu berhati-hatilah kerana jenayah ada dimana-mana walaupun kita berada dirumah.Awasilah keluarga anda semua dari si peragut yang kejam ini.......



3 comments:

IRAH HAJERAH AZMAN said...

ya ampun.dasyat sangat

ardinihumaira said...

Astaghfirullahal'azim...


apa nak jadi warga muda sekarang.. sampai hati meragut warga tua sedemikian.. kejam kejam kejam..

harga emas said...

ok ini blog ke 3saya lawat crite pasal kejadian ni.. hempuk je peragut, macam xde perikemanusian lansung..join RAKAN COP semua

kami beli rantai emas, emas putih, surat pajak, emas 916, hubungi shahrul 012-3349940

boleh layari laman web http://www.hafizjewel.com