? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, April 5, 2010

Nik Aziz Pembohong la Pulak.........

Syed Azidi Syed Abdul Aziz (Kickdefella)








Nik Aziz Pembohong - Kickdefella
PETALING JAYA: Penulis blog Kickdefella dalam entrinya semalam terus menyerang Datuk Nik Aziz Nik Mat dengan melabelkan Menteri Besar Kelantan itu sebagai pembohong.
Dia menuduh Nik Aziz demikian selepas mendakwa tidak tahu menahu kononnya ada syarat tertentu dikenakan bagi syarikat yang ingin mendapatkan konsesi balak iaitu mesti menderma kepada kerajaan negeri.
Malah Kickdefella atau Syed Azidi Syed Abdul Aziz mendakwa bahawa Nik Aziz kerap tertidur sewaktu mesyuarat berlangsung jika topik yang dibincangkan tidak penting baginya.
Dia yang juga bekas Pegawai Perhubungan Awam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) juga tahu Nik Aziz turut menghabiskan masanya dengan membaca kitab atau al-Quran pada waktu yang sama
"Tetapi untuk beliau mendakwa bahawa beliau tidak tahu, ini adalah satu kenyataan yang paling tidak jujur daripada Menteri Besar Kelantan," katanya dalam laman blognya di kickdefella.wordpress.com di sini.
Syed Azidi mengulas penafian Mursyidul Am PAS itu yang menyebut bahawa bukan menjadi dasar kerajaan negeri Kelantan meminta mana-mana syarikat berbuat demikian termasuk menderma atau memberi bantuan kepada kerajaan negeri itu.
Nik Aziz turut membidas penulis blog yang disifatnya membuat pelbagai dakwaan dalam ruang maya masing-masing sebagai perbuatan untuk menyebarkan fahaman atau pendirian sendiri tanpa usaha menambah pengetahuan di kalangan pembaca mereka.
Reaksi berkenaan ekoran dakwaan Kickdefella yang menyatakan syarikat pembalakan yang mendapat konsesi di negeri ini menyalurkan sumbangan atau derma kepada pertubuhan bukan kerajaan yang ada kaitan dengan PAS, kerana bantuan mendapatkan kawasan terbabit.
Dalam pada itu Kickdefella berkata, Nik Aziz bersuara juga bagi menjawab isu berkenaan setelah sekian lama menanti.
Sementara itu, dia mencabar Nik Aziz mengarahkan Kerajaan Negeri mengeluarkan senarai kesemua syarikat yang telah menerima tanah balak dan tanah hutan simpan untuk tujuan perladangan dan pertanian di negeri terbabit sejak 1990 hingga sekarang
Tindakan itu katanya, bagi membuktikan pemimpin nombor satu Kelantan itu tidak ada menyembunyikan sesuatu yang berkaitan dengan dakwaannya bahawa PAS Kelantan mengamalkan rasuah dalam bentuk ‘derma’ dan kronisme.
Pembohong juga ka Tok Guru kita ni.Tak kan sorang Tok Guru nak pembohong juga kot boleh percaya ka Kickdefella ni.Tapi Nik Aziz juga manusia biasa tak lepas juga melakukan kesalahan .Mungkin ada benar juga pendedahan ini mana kita tahu kan hanya ALLAH sahaja yang tahu siapa benar siapa yang salah.Yang Nik Aziz tertidur masa mesyuarat tu mungkin betul kot.........

1 comments:

YANG GAMBI said...

Lgenda, inlah yg dikatakan toyol-toyol tok guru yg pernah kawan katakan dulu.....