? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, January 18, 2010

Akibat Terlebih Tindakan Refleks

Black dan Mas Idayu
KISAH 'kemesraan' Mas Idayu dengan protegenya, yang merupakan juara program realiti Mentor, Hanifah Md Hanafiah atau Black memang menjadi bualan ramai tidak lama dulu. Hubungan rapat mereka disalahertikan sehingga ada yang menganggap mereka sebenarnya menjalinkan hubungan cinta.
Namun, baik Black mahupun Mas, kedua-duanya menyangkal khabar angin itu dan menegaskan hubungan mereka seperti anak dan ibu. Malah, Black sendiri akui, dia memanggil penyanyi dangdut itu dengan gelaran 'Mummy'.
Belum pun reda sepenuhnya cerita itu, sekali lagi kisah mereka kembali diperkatakan. Semuanya gara-gara tindakan Black yang dilihat mencium pipi penyanyi itu sebaik jejaka berusia 22 tahun itu diumumkan sebagai pemenang Vokal Terbaik di Anugerah Juara Lagu ke-24 (AJL24) baru-baru ini.
Ramai yang beranggapan tindakan Black itu kurang sopan, apatah lagi ia disiarkan secara langsung di televisyen dan disaksikan oleh berjuta-juta penonton.
Ada yang merasakan Black sepatutnya mengambil iktibar dengan apa yang pernah berlaku kepada juara Raja Lawak musim kedua, Nabil yang secara spontan memeluk kekasihnya Irma ketika dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular tahun lalu.
Diminta penjelasan empunya badan tentang perkara ini, kata Black, dia sedar tindakan spontannya itu akan 'memakan' dirinya. Namun, ujarnya, seperti mana Nabil yang pernah melalui situasi yang sama dulu, Black juga ingin memohon maaf dengan tindakannya itu.
"Saya tahu ramai yang tersinggung dan tidak suka dengan tindakan saya itu. Ia sebenarnya tindakan refleks kepada kemenangan saya malam itu yang memang saya sendiri tidak sedari. Saya ingin meminta maaf terhadap semua. Janganlah terus mengecam saya.
"Lagipun, Mummy sudah saya anggap sebagai ibu. Dia juga tidak cakap apa tentang perkara itu...kerana jika kami bertemu di luar pun, saya memang akan mencium pipinya, seperti mana saya lakukan pada ibu saya," kata Black ketika dihubungi.
Menurut penyanyi yang mempertaruhkan lagu berjudul Aku Rindu Sayang Kamu ciptaan Yuzai pada malam AJL24 itu, dia juga ada 'ditegur' oleh pihak TV3 sendiri kerana aksi 'ciuman pipi' itu.
"Mereka ada menghubungi saya keesokan harinya dan menegur apa yang saya buat. Tapi saya jelaskan perkara yang sebenar dan mereka akhirnya faham. Sebenarnya, saya juga risau orang akan menghentam saya kerana perkara itu.
"Saya mengakui kesilapan saya dan saya berjanji untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama lagi," kata Black.
Ditanya perasaannya yang masih dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan Mas, apatah lagi dengan 'insiden' terbaru ini, kata Black, dia tidak mampu menangkis persepsi orang yang beranggapan sedemikian.
"Mereka mungkin akan sentiasa fikir macam tu. Tapi apa yang boleh saya katakan, saya menganggap dia sebagai ibu dan guru. Tanpa dia, saya tidak mungkin berada di sini.
"Malah, saya amat gembira dengan kemenangan saya pada malam AJL24 tempoh hari kerana pada masa yang sama, hari tersebut juga merupakan hari lahirnya. Saya anggap kemenangan itu adalah 'birthday present' daripada saya.
"Dia juga banyak membantu saya sewaktu membuat persediaan persembahan untuk malam itu," katanya.
Macam-macam hal dunia hiburan ni yer.Dulu Si Nabil terpeluk si kekasih hatinya ni pula terjadi dekat Si Black tercium pipi Si Sifunya pula Mas Idayu.Nilah akibatnya jika terlebih tindakan refleks.Buat Black suara anda memang power tetapi tindakan anda itu sedikit sebanyak merencatkan kemenangan anda malam itu .Jadi kepada Black jangan ulangi kesilapan ini walaupun anda menganggap Mas Idayu seperti Ibu anda tetapi adalah batas-batasnya yang tidak boleh dibuat.Lu Fikirlah Sendiri kata Nabil ?