? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, January 6, 2010

Projek-Projek Kerajaan PAS di Daerah Yan

Penjelasan berkenaan masalah jalan raya yang rosak dari Pekan Sg. Limau Dalam hingga ke Simpang 4 Sedaka

Terima kasih di atas keperihatinan saudari berkenaan masalah jalan raya yang rosak dari Pekan Sg. Limau Dalam hingga ke Simpang 4 Sedaka. Untuk makluman saudari perkara tersebut telah pun diambil tindakan melalui mesyuarat di peringkat Daerah dan peruntukan telah dipohon melalui JKR Daerah Yan/Pendang kepada Kerajaan Negeri untuk tahun ini 2010.Pihak Kerajaan Negeri amat memahami permasalahan saudari dan penduduk setempat.Semua permintaan diperingkat Daerah sedang dan akan dilaksanakan dari masa ke semasa termasuk pelebaran beberapa buah jambatan contoh di Pekan Sg. Yan, Dulang, 2 jambatan di Bedong.Untuk makluman semua peruntukan Kerajaan Negeri yang telah disalurkan dan telah DILAKSANAKAN pada tahun 2009 sebahagian besar seperti berikut :-
(1) Jalan hadapan Sekolah Menengah Agama Sg. Limau hingga jambatan Pekan Sg. Limau - RM265,000.00
(2) Jalan Sg. Daun hingga Kg. Pisang RM 115,000.00
(3) Jalan Kg. Pisang hingga Sg. Dedap RM 253,000.00
(4) Jalan hadapan Klinik Sg. Dedap hingga jambatan Jemerlang - RM 227,000.00
(5) Jalan hadapan Balai Polis Yan hingga Klinik Ruat RM 363,000.00 ( tengah dok buat )
(6) Masjid Singkir Laut hingga persimpangan jalan Tg. Dawai - RM 120,000.00 ( tengah dok buat )
(7) Pekan Bt.17 ( RM 110,000.00 )
Semuga saudari dapat menerima penjelasan ini dan kita sama-sama mendoakan agar permasalahan ini dapat diselesaikan segera demi kebaikan bersama.Terima kasih

Muzaini Bin Hj. AzizanPegawai Khas Kawasan kpd YAB. MB.
dipetik Dari : Kedahlanie



Ini adalah penjelasan yang dibuat oleh Pegawai Khas Kawasan kepada MB Kedah.Jika dilihat banyak juga projek-projek yang Kerajaan PAS buat untuk Daerah Yan ni yer.Persoalannya benar ke segala projek-projek jalan ni adalah Kerajaan Negeri yang buat atau sengaja dok pi mengaku projek ni depa yang punya sedangkan ianya adalah projek yang dibuat oleh Kerajaan Pusat.

5 comments:

Melz said...

duit² banyak tol duit kan ? hihi

kaheran80 said...

selalunya mcm 2 la..kerajaan persekutuan penat lelah tapi PAS ni suka buh la nma BIN dpa..spa xthu lg...saudari tgk di baling sudah la..terbentang lambang kerajaan persekutuan dpan pembinaan mrket baru di kupang..tapi ka bapa angkat ni sllu ngaku yg depa pnya...sedar la..allah akan membantu pemimpin yang jujur...walaupun sembahyang 24 jam tapi keja dok berbahong pham2 lah..anda anggap diri anda ustaz mesti anda tahu...

http://suarabaling.blogspot.com/

Jeffry said...

SLM BRO..SETAKAT TUNJUK ANGKA JEK YG PAS MAMPU. YG LAIN2 TU PHM2 AJE LA KEHKEHKEH

lagenda said...

Salam

melz-Tu la pasal memang banyak duit depa tapi tak tau la buat ka dak

Kaheran-Tepat sekali saya pun tahu projek yang kerajaan pusat jadi yang dema punya.

jeffry-Biasalah puak-puak ni putar alam ja ni

Detguaq said...

Kalu orang kampung aku kata 'tumpang toi', 'kayuh geghek turun gon' atau

LEMBU PUNYA SUSU, PAS CARI NAMA.

Pi ghosek kat pejabat tanah utk tahu jalan mana yang nak di mulakan kerja, patah balik pi tempat berkenaan dua tiga hari lebih awal dan cakap deghaih bagi oghang dengaq kata puak depa yang pulon buat permohonan dan dengan secepat dua tiga hari kerja buat jalan tu akan dimulakan...fuhhh hebat betoi hikmat depa!