? ??????????????Refined Splatter? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??5 Grabs Today. 5593 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????Animated Punk? ????? ?? ???Rating: 3.3 (27 Ratings)??5 Grabs Today. 2134 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the C BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, January 18, 2010

Berhati-hati Dengan Komen-Komen Anda

Mohamad Tasyrif Tajudin
PELAJAR Aswara, Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, keluar dari Mahkamah Sesyen Petaling Jaya selepas diikat jamin. Beliau didakwa secara sedar memberi komen di laman Facebook dengan niat untuk mengganggu orang lain dengan menggunakan akaun pengguna, Shahrul Maizam, dengan menulis "ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding...". Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang membawa hukuman denda sehingga RM50,000 atau penjara sehingga satu tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. - Foto Sairien Nafis -Berita Harian
Beringatlah selalu sebelum memberikan sebarang komen yang boleh dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa.Jangan kita main seronok ja nak komen sehinggakan kita terlepas mengkomen apa yang tidak sepatutnya kita komenkan .Jadi kepada rakan-rakan dialam cyber sekelian jadilah warganegara yang bertanggungjawab dan tidak menjadikan alam cyber tempat untuk kita berpecah belah dan bermusuh-musuhan yang boleh menggugat keharmonian negara kita yang aman damai ini.Kes ini menjadikan kita contoh bahawa pihak berkuasa tidak akan berkompromi kepada sesiapa sahaja yang melakukan kesalahan.

3 comments:

..nOj.. said...

makk aii takut nye lahai... ok ok thanks for sharing. pasni kena jaga la jari yg menaip tu

Admin CCZ said...

padahnya kerana menganggap semua yang ada di depan mereka hanya lakonan. Biarkan.

Anonymous said...

Saya rasa pelik dan tak faham mengapa perkara atau kes kecil macam ni(ulasan nakal dlm laman blog/facebook) cepat je ambil tindakan mahkamah, tapi kes menghina raja / Islam sampai sekarang kita ternanti nanti tindakan drastik dari pihak berkuasa.